חוות המיכלים יוניקס, אשדוד

קומפוסט אור ממשיכה לבצר את מעמדה בתחום טיפול קרקעות מזוהמות וזאת לאחר שנבחרה כאתר שיקום הקרקעות של עשרות אלפי טונות קרקע מזוהמת ממתחם חוות המכלים יונקס באשדוד.

 

על מנת להניע פרויקט בסדר גודל כזה, היה צורך ליצור כללי פעולה, ציר זמנים, תקשורת, העברת נתונים בזמן אמת ועוד ועל כן עם קבלת הודעת הזכייה וביצוע ההתקשרות בין נותני השירות השונים, החלה להתגבש תכנית הפעולה שהביאה ליצירתה של שרשרת לוגיסטית מורכבת החל מביצוע חפירות הקרקע המזוהמת על פי המוקדים השונים וערימתם על פי אתרי הקצה הייעודיים, העמסתה על עשרות משאיות, שינוען לאורך צירי תנועה מרכזיים ועד לפארק המחזור אור בבקעת הירדן, שם נבחנה הקרקע, נשקלה, תועדה, נפרקה תחת ערפול ורסס מתזים, מויינה, נופתה ונפרסה באתר בערימות פתוחות להליך השיקום.

 

שלב הטיפול הביולוגי בקרקע המזוהמת מבוצע באמצעות ציוד ייעודי וטכנולוגיות מתקדמות והוא נמשך מספר חודשים עד להפחתת ריכוז מזהמי ה-TPH לרמה שתאפשר את השבת הקרקע לייעודים שונים.

על הליך קליטת הקרקע שנמשך מס' שבועות, פיקחו אנשי איגוד הערים שומרון לאיכות סביבה שהיו שבעי רצון מקיום הליך הקליטה המדוקדק והקפדני.

 

עבור "קומפוסט אור", המחזיקה רישיון עסק והיתר לקליטת קרקעות מזוהמות משנת 2018, היה זה הפרויקט השני בעל נפחי קליטה גדולים וזאת לאחר שכבר קלטה אלפי טונות מאתרים שונים בהם פרויקט "הרכבת דרך סלמן" בחיפה שהיווה דריסת רגל משמעותית בכל הנוגע בשיקום קרקעות מזוהמות.

 

שטח מתקן קליטת הקרקע ושיקומה הורחב והוא כעת האתר הגדול במדינה, אליו יוכנסו בעתיד הקרוב טכנולוגיות חדשניות לשיקום קרקעות מזהומות. החזון, היכולות הטכניות והניסיון המצטבר מציבים את קומפוסט אור כחברה מובילה בשיקום ביולוגי של קרקעות בישראל.

 

תפריט נגישות

Call Now Button