שיקום קרקעות מזוהמות

שיקום קרקעות מזוהמות

חברת קומפוסט אור הקימה מתקן לשיקום קרקעות מזוהמות במתחם פארק אור. המתקן מהווה חלק מחזונה הכולל של החברה להיות נושאת הדגל של מגוון פתרונות מיחזור בישראל.

 

בפארק אור מתחם המיועד לקליטת קרקעות מזוהמות במזהמים אורגניים (דלקים ושמנים) ומתבצע בו שיקום קרקעות ביולוגי מתקדם באמצעים טכנולוגיים חדשניים, כל זאת בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר.

החברה שוקדת כל העת על פיתוח והטמעת טכנולוגיות חדשות המאפשרות לה להיות בקדמת החדשנות והטכנולוגיה העולמית בתחום של שיקום קרקעות מזוהמות.
המתקן הוקם ופועל בהתאם לדרישות ולהנחיות המחמירות של המשרד להגנת הסביבה ושל איגוד הערים לאיכות הסביבה שומרון.

 

תהליך שיקום הקרקעות מתבצע בשקיפות מוחלטת ובצורה מבוקרת, בהתאם לכל דרישות הבטיחות ואיכות הסביבה הנדרשות.
המתקן, הנמצא בבקעת הירדן, נגיש לנתיבי התחבורה המרכזיים ולרב חלקי הארץ.

קרקעות מזוהמות המיועדות לקליטה – שלבי התהליך

חברת קומפוסט אור קולטת ומשקמת קרקעות שנחשפו אל מזהמים אורגניים כגון: שמנים, דלקים וחומרי סיכה, ומבצעת בהם טיפול ושיקום בתהליך ביולוגי מתקדם. ראשית, אנחנו קולטים את הקרקעות ומכינים אותן לשלבי הטיפול הביולוגי. במהלך הניקוי מוחדרים אל הקרקע המטופלת חיידקים ייעודיים אשר מפרקים את הדלקים והשמנים ומפחיתים באופן ניכר את ריכוז המזהמים בקרקע. בסופו של התהליך, ולאחר ביצוע הבדיקות המתאימות, ניתן להשיב את הקרקע לסביבה ובכך לסגור את מעגל המיחזור וההשבה. קרקע שהייתה משאב טבעי ועברה זיהום על ידי מזהמים אורגניים, הופכת מפסולת ומטרד למשאב.

 

איך מתבצע הטיפול בקרקע מזוהמת?

הטיפול הביולוגי בקרקע מזוהמת (Bioremediation) מתרחש באמצעות פירוק על ידי מיקרואורגניזמים של תרכובות אורגניות לתוצרים פשוטים יותר ובתהליך אירובי. בתהליך הפירוק עצמו מנוצלות בסופו של דבר התרכובות האורגניות על ידי המיקרואורגניזם לצורכי בניית התא או לצרכי נשימה.שיטת הטיפול המיושמת כיום במתקן בקומפוסט אור מבוססת על שיטת ה- Bio Pile – שיטה שבה צברנו ניסיון רב שנים, כחלק משיטת הטיפול בבוצות בפארק המיחזור.

 

העיקרון המנחה אותנו בכל התהליך הוא הפיכת פסולת או זיהום של הקרקע למשאב יקר ערך שניתן להשתמש בו. אנו מבצעים את התהליך תוך הקפדה על בקרת איכות לשמירה על תנאים אופטימליים יציבים כגון: טמפרטורה, לחות, pH וחמצן מיטביים, כל זאת לעידוד פעולת החיידקים והמיקרואורגניזמים.

 

תהליך הטיפול בקרקע מזוהמת ושיקומה מתבצע בעזרת הציוד המתקדם ביותר, בצורה מבוקרת ובשקיפות מלאה אשר תעמוד בכל עת בדרישות המחמירות של המשרד להגנת הסביבה. באתר מתבצע פיקוח מתמיד ורציף של איגוד ערים שומרון על התהליך, וכן ליווי צמוד של יועץ סביבתי עד לסיום הטיפול והשיקום והכרזת הקרקע כמיועדת להשבה בהתאם להנחיות ונוהלי המשרד לאיכות הסביבה.

שירות מתקדם, איכותי, אמין ומקצועי

קומפוסט אור היא כיום ספינת הדגל בתחום השיקום האורגני של קרקעות מזוהמות ואנחנו עושים את המיטב בשביל לבצע את התהליך בצורה הטובה ביותר האפשרית. אנחנו מתחייבים לשרות אמין ומקצועי, תוך שימוש באמצעים חדשניים וציוד משוכלל בסטנדרטים הגבוהים הנדרשים כיום בעולם.

בנוסף, החברה מסוגלת להעניק לך הלקוח, בעזרת ציוד החברה המתקדם והחדשני, שירותי חפירה, העמסה והובלת הקרקע המזוהמת ממוקד הזיהום לפארק מיחזור אור.

חברת קומפוסט אור יכולה גם לבצע טיפול בקרקעות מזוהמות באתר בו נחפרה הקרקע (On Site) וזאת לצורך הפחתת ריכוזי המזהמים אל מתחת לערכי הסף המאפשרים השבה של הקרקע כמצע לתשתיות. טיפול בשיטה זו חוסך בטביעת הרגל האקולוגית, פליטות מזהמים ממשאיות השינוע, ועשוי לחסוך בעלות הטיפול ובעיקר בעלויות השינוע.

 

אנחנו מתחייבים למחירים הוגנים עבור הלקוחות שלנו, בין אם מדובר בתהליך הדורש שינוע ובין אם מדובר בטיפול בקרקע באתר בו היא נחפרה.

 

החברה מעניקה את שירותיה לגופים ציבוריים וממשלתיים, חברות מסחריות ולקוחות פרטיים.

פרויקטים

תפריט נגישות

Call Now Button