(עברית) מפעל מחזור וקומפוסט – מה הקשר ביניהם?

(עברית)

מפעל מחזור וקומפוסט קשורים אחד בשני בקשר אינהרנטי כמעט שמשמעותו העיקרית היא לעשות טוב לסביבה. על ידי שימוש בחומרים קיימים, ניתן ליצור קומפוסט אשר יעזור לנקות לשקם קרקעות ולדשן אותן, כדי ליצור מגוון של תוצרים חקלאיים – מבלי לפגוע בכדור הארץ.

 

 

תהליכי המחזור הקלאסי הקיימים בכל מפעל מחזור

פירוק ומיון של הסחורה המגיעה למפעל מהווה את החלק הבסיסי בתהליך המחזור. כל מכולה אשר מגיעה למפעל עוברת סדרה של תהליכים אשר בה ניתן לראות כיצד ממיינים את הסחורה לחלקים אשר ניתן לעשות בהם שימוש חוזר ולחלקים אשר בלתי ניתן לעשות בהם שימוש חוזר. את האחרונים מטמינים במקומות אשר יש להן את הרישיון של המשרד להגנת הסביבה. עם כל היתר, יוצרים את הדור הבא של הקומפוסט.

מפעל למחזור

(עברית)

מחזור וקומפסט: כלכלה מעגלית המתקיימת בפרק אור

ניתן לראות את הקשר הבלתי נפרד בין מחזור לקומפוסט מתעורר לחיים בפארק אור. מדובר על מפעל מחזור אשר לוקח עץ מתעשיית הנגרות ושפכים מתעשיות שונות והופך את כל זה לחומר דישון אשר גם משפר את טיב הקרקע וגם מאפשר גידול של פירות וירקות בצורה אפקטיבית ומהירה יותר ללא שימוש בחומרים כימיים. כלומר ניתן לראות את כיצד במפעל מחזור זה המעגל שמתחיל בשפכים של תוצרת אחת, הופכים להתחלה של תוצרת חקלאית אחרת. 

 

 

שימוש חוזר בעודפי התעשיה החקלאית

אחד האתגרים של התעשייה החקלאים היא מה עושים עם כל הגידולים שאינן שמישים למאכל. אולם יש בעיה גדולה יותר אשר לא מדברים עליה, מה עושים עם כל הצמחים והעשבים אשר מנקשים ואין מה לעשות איתם כיצד ניתן להשתמש בעצים כרותים אשר קיימים בתעשייה כתוצרי לוואי, ולהפוך אותם מאשפה לדשן. גם במקום זה אנו רואים כיצד על ידי סדרה של תהליכים הופכים את העץ לפחם אשר תורם באופן משמעותי לתעשייה ומאפשר ליצור דישון אקולוגי על סמך חומרים קיימים. כלומר גם כאן אנו רואים כיצד הקומפוסט נוצר מתהליך של מחזור.

קומפוסט אור - מפעל למחזור

(עברית)

 

התרומה, הקומפוסט והמחזור לקהילה

כיום אנו רואים עד כמה חשוב להסתמך על גידולים מתוצרת מקומית בכל ענפי המזון והמשק. למעשה לא נגזים אם נאמר שהתבואה של הקרקע המקומית תיפגע באופן רציני ללא דישון איכותי. לכן כדי לעמוד ביעדים ובצרכים של החקלאים הישראלים, פיתחו במפעלים של פארק אור מגוון של טכניקות אשר מאפשרות להשביח את מגוון הגידולים ולהעלות את הפריון של כל מטר של קרקע ישראלית בעזרת טכניקות דישון מתקדמות אשר אינן פוגעות בסביבה.

 

 

מגמת המחזור בראייה בין לאומית

אנו רואים כיצד העולם הולך לתרבות של מחזור ואם בעבר היינו רואים פחים שונים בבניינים ומפעלי מחזור רק בגרמניה ובמידות הסקנדינביות, כיום אפשר לדבר על תרבות של צריכה ברת קיימא. מדובר על תעשייה שלמה של מחזור של זכוכית, פלסטיק וכל חומר אשר ניתן לעשות בו שימוש חוזר ולא לטמון אותו בחול. למעשה, לא לחינם מותגי האופנה הגדולים כמו זארה מובילים מחזור של אריגים שונים ובעיקר ג’ינסים לטובת שימוש חוזר. אגב, מי שראה את הפרסומות האחרונות של אדידס יודע שחלק מהנעליים גם כן מגיעים משימוש חוזר – כך שלא מדובר ברק טרנד

 

לסיכום: ניתן לראות שהמחזור והקומפוסט משלימים אחד את השני. כאשר ממחזרים נכון, יוצרים קומפוסט איכותי אשר מאפשר ליצור מגוון של גידולים והפריח את הקרקע במגוון של מקומות. כל זאת, על בסיס חומרים אשר קיימים ממילא.

 

קומפוסט אור - מפעל מחזור לשיקום קרעות מזוהמות

Accessibility Toolbar

Call Now Button